IndexPortalKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Staff
Founder
Kythaela
Admin
Hayden
Season

Het is zomer in Auraegon! De zon is achter de wolken vandaan gekropen en schijnt haar verwarmende stralen weer over het hele koninkrijk. Vele maken van de gelegenheid gebruikt en zijn vaak aan het strand te vinden. de temperatuur kan oplopen tot zo'n 34°C.

Promoting

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Kythaela. Jou button zal op ons portal komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.

Deel | 

✰ Uitleg; Bijbaantjes

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Kythaela
-
-

Vrouw Aantal berichten : 58
Coins : 18

Karakter profiel
Species: Human
Love: It ain't over 'till It's over ~

BerichtOnderwerp: ✰ Uitleg; Bijbaantjes   zo mei 10, 2015 10:16 am

In dit subboard zijn er telkens verschillende soorten bijbaantjes te vinden voor jou karakter. In dit topic leggen we even uitgebreid uit hoe het werkt.

- Werkt mijn karakter voor iemand, of voor een NPC?

Het oorspronkelijke idee was dat de personage's zouden werken voor een NPC, maar bij nader inzien was een in-game karakter toch leuker. Jou karakter werkt dus voor een in-game personage van iemand anders. Dit is dus ook zijn of haar baas die bepaald wanneer je hoger opkomt of misschien zelfs ontslagen wordt.

- Als mijn karakter werkt, heeft deze dan vaste werktijden?

Op zich is het een bijbaantje en dus geen fulltime werk, maar hoe de werkdag van jou karakter eruit ziet mag je helemaal zelf bepalen. Het Job-systeem is geen streng systeem of iets. Het is gewoon een kleine toevoeging voor als je wat leuks wil met je karakter.

- Verdien ik er wat mee?

Nu nog niet, maar we zijn aan het denken over een goed salaris-systeem. Als de Jobs in de smaak blijken te vallen kunnen we er later altijd nog een salaris-systeem bij gooien.

- Hoe ''werk'' ik?

Dat is heel simpel. Je bent aan het werk wanneer je een topic aanmaakt op jou werkplek waarin je beschrijft wat je allemaal doet. Natuurlijk mag dit gewoon een open topic zijn waar later mensen in kunnen springen, dat mag je allemaal zelf weten. Topics aanmaken doe je voor het Café en de Pottery bij Freyton Streets en voor Horseshoe Farms bij Farmville. Deze RPG gebieden zijn natuurlijk ook gewoon open voor mensen zonder baantje.

- Hoe wordt ik een shopkeeper? En hoe haal ik werknemers binnen?

Voor shopkeepers is een apart topic gemaakt in dit subforum. Shopkeepers zijn mensen die een café hebben, een boerderij, of een ander soort winkel en daar werknemers voor zoeken. Shopkeepers kunnen zich aanmelden in het daarvoor bestemde topic. In het begin zullen er drie verschillende soorten winkels zijn. Mocht het forum groter worden en de Jobs populair, kunnen we er altijd meer bij nemen. Een shopkeeper krijgt zijn eigen subforum waarin hij een paar topics opent.

- een aanmelddtopic voor nieuwe werknemers
- een ledenlijst topic met welke welknemers en in dienst zijn, en welke taak die vervullen
- een lijst met alle taken van het vak, en wat je ervoor moet doen om die rangen uiteindelijk omhoog te gaan.

Aanmeldtopic: Hier zet je een lijstje neer dat elke werknemer moet invullen. Als je dat lijstje met jou karakter ingevuld hebt en gepost hebt, heeft jou karakter gesolliciteerd. Het is dan aan de shopkeeper om er enkele karakters uit te pikken die hem geschikt lijken voor de baan. Je kan dus ook afgewezen worden.

Ledenlijst: In dit topic zet je alle taken netjes onder elkaar neer met bij iedere taak de werknemers die, die taken uitvoeren. Zo blijft het overzichtelijk wie wat doet.

Lijst met taken: In dit topic staan alle taken onder elkaar, met erbij geschreven wat je moet doen om hoger op te komen in je werk. Zodra jij alles hebt voltooid plaats je daar een berichtje met van welke taak naar welke andere taak je wilt.

Mocht je nou een bijbaantje hebben met je karakter, maar je hebt er uiteindelijk helemaal geen zin meer in kan je natuurlijk altijd ontslag nemen!

Hopelijk was alles een beetje duidelijk, bij vragen zijn PB's natuurlijk welkom!

- Mvg, het Auraegon team
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://auraegon.actieforum.com

✰ Uitleg; Bijbaantjes
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: ✰ In game :: △ JOBS-
Ga naar: